Etikette - Foredragsvirksomhed.dk

Mens manerer ofte er anderledes i andre lande, og endda i forskellige dele af samme land, der har og bruger gode manerer som et universelt aktiv. Hvorfor være pæn? Der er fordele for den enkelte i at være en pæn, en man kan komme til at tænke på, når belønningen bliver delt ud. Mest af alt, er der en fordel for vores samfund i at have et venligere, mere høfligt samfund.

Der må jo være forskelle, når mennesker fra forskellige etniske eller religiøse grupper kommer til at dele et fælles rum. Der er også misforståelser, når folk fra forskellige aldersgrupper studerer eller arbejder sammen. Et nyttigt værktøj til at opretholde et civiliseret samfund er, at man gør sig klart, at fejl, som andre mennesker gør, ikke er af ondskab, men fordi de enten ikke kendte til problemet, eller det kan være en menneskelig fejl. Derfor er der brug for en høj grad af tolerance.

På arbejde
Gode manerer kan være nødvendige for at få og beholde et job. Kendskab til gode manerer er en karriere nødvendighed. Hver arbejdsplads har sin egen kultur, og ofte er den letteste måde at finde ud af, hvad denne kultur er, at observere og spørge. Lad os gennemgå nogle af de ting, du skal være opmærksom på, når de søger arbejde, og så, når du arbejder.

Interview
Det første indtryk i interviewet involverer dit smil, håndtryk, tøj, osv.

Selvfølgelig ønsker du at præsentere dig selv bedst muligt og gøre et godt indtryk i interviewet. Men undlad at give urigtige oplysninger. Det bidrager ikke til at forbedre dit selvværd, selvom det ser meget bedre på papiret.

Bordskik
Nogle interviews sker ved en frokost. Dette er en mulighed for intervieweren at se dig i et andet miljø, og er ikke et godt tidspunkt for dig at bestille den dyreste ret og slappe af med et par drinks. Der er en historie om en kandidat til et job, der ikke fik stillingen, fordi han undlod at fjerne servietten fra bordet gennem hele måltidet. Dette kunne være en vandrehistorie, men det taler for at finde de bedste manerer frem, når din samtale er over frokosten.

Besvar ikke din mobil, når du sidder i et møde
Hvis du har glemt at slukke for din mobiltelefon, slå den fra, når den ringer og sig undskyld. Du må Ikke engang tænke på at besvare opkaldet, når du er til et interview.

Hvilken stol?
Normalt vil du vente med at sætte dig til du bliver tilbudt en stol, når du kommer til interviewe i forbindelse med en frokost. Hvis dette ikke sker, spørger man, hvor man skal sidde. Du må ikke antage, at du ved, hvor de vil have dig til at sidde. Du kan ende med at tage chefens stol, og det er som bekendt er ikke en god situation.

Besvare spørgsmål
Et interview er din mulighed for at sælge dig selv. Hvis du undlader at besvare konkrete spørgsmål vil det ikke hjælpe dig i interviewet. Normalt vil du have tid til at stille spørgsmål og / eller tilføje oplysninger, som du mener er relevante. Sørg for at holde din fokus, når du svarer og gør dine svar rimeligt korte. Prøv at aflæse interviewerens kropssprog efter spor om, hvordan du gør.

Tak for samtalen
Man sender altid en kort tak til efterretning med post eller e-mail efter en samtale. Det er også en god måde for dig at tilføje noget, du glemte at sige i interviewet.

Taler du til mig.
Når du taler med nogen, så se ham eller hende i øjnene respektfuld. Hvis du har problemer med dette, så find et punkt i midten af hans eller hendes pande og tal til det. Han / hun vil ikke være i stand til at se forskel.

Mind Your Own Business
Selv om det er normalt bedst at være venner med dine kolleger, må du ikke spørge direkte om deres personlige anliggender. Hvis en medarbejder deler personlige oplysninger med dig, og det gør dig utilpas, så skift emne.

Relationer til andre medarbejdere
Vi er alle i samme båd. Det er bedst at forsøge at opretholde gode relationer med alle og på alle niveauer. Hvis nogen behandler dig dårligt, kan du antage, at han / hun har personlige problemer, og tilgive ham / hende. Det er rigtigt første gang.

Sladder i elevatoren og i bussen
Hvis du fortæller nogen noget, ikke alle skal kunne høre, så undlad at sige det i en elevator med andre til stede. Husk, at en elevator er et lukket rum; sænk din stemme, når du taler med andre. Det gælder også for offentlig transport.

"Takt og tone – med plads til unoder" … Man tager lidt Emma Gad og tilsætter lidt Lotte Heise. Så får man et foredrag med Gitte Hornshøj. Det er måske en lidt tarvelig fremstilling, men det er den første indskydelse, når man hører kvinden, der gang på gang får forsamlinger til at le med historier om, hvordan man omgås andre mennesker.

Relaterede emner:

Anna - Lotte - fredagsbiograf - børnetv
Arbejdsglædehumorist
Barndomsrapper
Borgerbetjening - stat-region-kommune - offentligt ansatte
Daruding Pittborg, businesspersonalfinanceplanning - 1914.2017
Erlingos Bonative, lateralcreativethinking
Fabionolas Dakento, leadingfemaleentrepreneur
Fleksibilitetssamarbejde - kommunikationserhvervsliv
Gak gakhumor
Governanceinsuranceforefront
Greatersalesandprofits – foredrag
Grenseflytning
Gruppemobbingterror
Gunnardos Blikington, eminenthistorian - 1918.2017
Haiti fodbold trænergerning
Henningston Bochinsky, corporatepracticesconduct - 1919.2017
:.0402.4568 - Helle Asmild - has-mb-09.:
Imageskuespiller
Janpetro Parstonides, economicconsultant
Jobbahumor
0409.0189 - Kamma Bidstrup
Kommunikationeffektforøgelse
:.0408.4106 - Lars Thodberg Bertelsen.:
Livsstilsmotion - meditationsterapi
Matlagningsinspiratör
Mediaträning - Presentationsteknik - Talarträning - Kroppsspråk
:.0407.1916 - Niels Bekkevold.:
Olpeter Petingston, marketingmusicexpert - 1912.2017
Patrickano Wilburinck
:.0405.3128 - Poul Holm Bangsgaard-phba-mb-09.:
:.0403.3751dk - Rabih Azad-Ahmad - raah-mb-09.:
Selvpræsentation - gennemslagskraft
Storytellingsværktøj
Timbertheateractors
Yatzy hyggesamvær